Grupp-

träning

Träna i grupp- ett kul sätt att träna.

”Vill du ha träning som levererar både svett, flås och skratt ?
Moveooträning passar dig som gillar högt tempo och utmaningar”
”Träningen där du utvecklas efter dina förutsättningar och med dina mål”

Vilka pass passar dig?

 

För att vara med på våra gruppträningspass behöver du något av nedanstående
– Ett klippkort, 1000kr för 10 pass. Detta kryssas av per tillfälle.
– Ett medlemskap med tillägget Moveoo-pass. Du får gå på alla gruppträningar i mån om plats. 2100kr för 6 månader, 3500kr för ett år. Medlemskap kan betalas på plats.

Vill du komma och prova? Ditt första pass hos oss är gratis!

Moveoo Aerobox

En vidareutvecklad boxfys där vi skapat en unik boxteknik som är lätt att lära och samtidigt är effektiv och balanserad för bland annat coremusklerna. I upplägget varvas kondition med styrka efter den aktives förutsättningar. Med gummiband tränas rörlighetsstyrka och kontroll efter samma förutsättningar. Ett högförbränningspass där upplägget tillåter att alla kan vara med.

Moveoo Flex

Trots svett och mjölksyra kanske Flex är det pass som lockar fram flest skratt. Instabilitet, rotationer och ren rörelsestyrka blandas med tankar om hur kroppen ska lösa uppgiften. Bollens form och passets upplägg får dig att träna igenom kroppen på ett sätt som är svårt att få till i andra träningsformer.

Funktionell rörlighet

OBS! Endast jämna veckor!
Det här är passet för dig som vill ha en stark och smidig kropp. Vi främjar styrka och rörlighet genom att arbeta med kroppens egen förmåga till rörelse. Här får du hänga, krypa, rulla, stå på händer, sätta ihop flöden och lära dig att röra dig på sätt som du kanske inte ens visste att du kunde. Med en salig blandning från olika discipliner, så som yoga, dans, animal flow, movement culture, mm är det här ett pass som stärker koppen inifrån och ut samt ökar kroppsmedvetenheten och rörelsekvalitén. Inga tidigare erfarenheter krävs, alla deltar utefter sin egen förmåga och gör det så jobbigt som man själv vill.

Moveoo Athletic

Ett pass för dig som gillar att träna med vikter på ett varierat sätt. Belastningen blir aldrig tyngre än vad du själv bestämmer, en nivå där du kan klara av de utmaningar du ställs inför. Med stång och viktskivor utmanas du i rörelser där rörelsekontroll och muskelkraft samverkar för att få till ett effektivt resultat.

Moveoo Peak

Härliga utmaningar för dig som gillar variation och rolig träning. Upplägget på passen gör att du får varierad träning för hela kroppen. Puls, rörlighet och styrka bakas in i olika stationer där du tränar efter dina individuella förutsättningar. För dig som är ”allätare” inom träning.

VECKOSCHEMA ht21

MÅNDAG
19:00-20:00 Löpträning (träna inför)
19:00-19:45 M Flex
20:00-21:00 M Peak

TISDAG
06:30-07:15 M Peak Tabata
19:00-20:30 Rullskidor (träna inför)

ONSDAG
19:00-20:00 Funktionell Rörlighet (jämna veckor)
19:00-20:00 M Peak Utomhus (oavsett väder)

TORSDAG
18:00-18:45 M Peak Tabata
19:00-19:45 M Aerobox
20:00-21:00 M Flex

FREDAG
07:30-08:30 M Peak + frukost (- ca 09:00)

LÖRDAG
09:00-10:00 M Athletic

SÖNDAG
09:00-10:30 MTB Träning (träna inför)
19:00-20:00 M Peak

Träna inför…

 

Oavsett vilken grund du besitter och vilken kondition du har kan du hänga med i våra grupper. Siktar du på att genomföra en långdistanstävling har du möjligheten att öka ditt tekniska kunnande och din styrka. I konceptet ”Träna Inför” skapar vi möjligheten att ge kroppen den optimala fysiska förutsättningen för att genomföra tävlingen på bästa vis.

För att vara med på dessa pass behöver du ett medlemskort med tillägget Träna Inför, fr 2500kr/6 mån. Maila oss gärna om du har några frågor!

Lidingöloppet

Lidingöloppet är en av världens tuffaste terrängtävlingar med sina 30 km bergodalbana. Att lära sig en löpteknik som är anpassad efter utmaningen är en av delarna. Den andra är att vara tillräckligt stark i bål och ben för att slippa krampen som ofta kommer smygande i slutet av tävlingen.

Klarälvsloppet

Klarälvsloppet saluför sig som rullskidornas Vasalopp med sina 90km efter klarälvens vackra landskap. Vi tränar stakteknik för att förbättra vår position på rullskidorna. Loppet kräver att du orkar staka hela vägen då det inte finns några uppförs- eller utförsbackar som kräver annan teknik.

Vasaloppet

Världens längsta skidtävling behöver ingen presentation. Frågan du bör ställa dig är vilket mål du har och hur bra du vill må efter målgång. Här tränar vi för att hitta styrka och teknik för att genomföra tävlingen efter dina kunskaper.

Cykelvasan

Här förbereder vi oss tekniskt och konditionsmässigt på en Mountainbike (MTB) för att cykla 94km i Vasaloppsarenan. Denna har en relativt enkel tekniskprofil där utmaningen ligger mer på uthållighet och kraft. För att göra träningen mer rolig lägger vi fokus på den tekniska biten av MTBcykling.

På dina villkor. Utifrån dina förutsättningar.

När träningen blir statisk och ensidig tappar vi funktion. Med funktionell träning aktiverar vi fler muskler i övningarna och leker oss trötta. Med en bättre kommunikation mellan olika kroppsdelar blir vi starkare i funktionen och skapar en hållbar kropp.

Roligt

När du inser att det omöjliga är möjligt och att hon som står bredvid dig precis upptäckt samma känsla.. då uppstår ofta en galet härlig kemi, med en del skratt som följd.

Svettigt

När du nyfiket upptäcker de dyra dropparna som landar i mattan framför dig och inser att det kommer från dig.

Utmanande

Att vända och vrida på kroppen på ett sätt som utmanar kroppens balans och funktion där vi ofta går över gränsen av vad kroppen klarar, skapar vi en dynamik som ger oss en starkare funktion. 

Sagt om oss 

”Att starta med PT i 12 veckor och sedan fortsätta med en blandning av de olika sortens pass under träningstankesättet Moveoo har varit otroligt utvecklande fysiskt för min kropp. Passen är aldrig lika varandra och inspirerar verkligen till utveckling och hjälper mig över förväntan mot mina uppsatta mål.
Jag trivs verkligen och upplever att alla tycker vi har riktigt kul tillsammans oavsett om man är tonåring eller pensionär.
Att ha kommit i kontakt med Gnesta Hälsa Friskvård är absolut utan tvekan det bästa, mest inspirerande jag gjort för min träning, min  kropp och min knopp, det är en fantastisk resa för mig”

Tobias Häggström

Kakelsättare, Sörmlands Kakelsättning AB

”Träningen är rolig och varierande, vi har nya pass varje gång så det blir aldrig långtråkigt. Duktiga och inspirerande ledare med positiva träningskompisar skapar mycket skratt.
Lämnar varje pass med ett leende och massor av energi”

Tarja Ekstrand

Optiker, Guldsmens Ur och Optik

”Att gruppträningar kan vara så här roligt trodde jag aldrig. Tack vare Gnesta Hälsa Friskvård har jag hitttat glädjen i träningen som jag aldrig känt förut.

Belinda Israelsson

Teamleader, Scania