Pulsträning

Hur kommer jag i form?

Det smarta sättet är att lyssna på ditt hjärta istället för din känsla för fart. med andra ord hjärtat bestämmer farten/hastigheten när du tränar.
Pulsträning är till för allt ifrån otränade motionärer som vill starta upp, till de som satsar mot eliten. 

Pulsträning är en av de absolut bästa metoderna för att få ut mer av din konditionsträning. Med pulsträningens hjälp kan du använda ditt hjärta som coach och anpassa varje träningspass efter din dagsform. Dessutom kan du skräddarsy de olika passen i ditt träningsprogram så att du på snabbast och mest effektiva vis når de träningsresultat du önskar.
Pulsträning är även ett utmärkt sätt att lära känna den egna kroppen bättre, och lär dig tyda kroppens signaler om kommande sjukdomar, överträning etc.
Ett av de vanligaste felen som konditionstränande ofta gör är att träna för hårt under de lätta passen och för lätt under de hårda passen vilket resulterar att du tränar jämnhårt hela tiden, vilket inte är så smart om du vill nå resultat i din träning.

Pulsträning erbjuds som:

  • Personlig träning (individuell instruktion)
  • Gruppträning (regelbundet tillsammans i grupp)
  • Kursverksamhet (ett upplägg där teori och praktik varvas, genomförs under ett antal sammanhängande timmar – ofta helgverksamhet. Flera deltagare).
  • Till företag (vid friskvårdsdagar eller enligt ök)